Masyarakat Celik Emas

Budaya Celik Emas

Tanpa kita sedari bahawa Budaya Celik Emas telah lama diamalkan oleh Datuk Nenek dan moyang kita sejak dahulu. Saya pernah bertanya kepada kenalan yang sudah berumur tentang cerita orang-orang dahulu terhadap emas.

Generasi tua dahulu memang telah mengamalkan beli emas dan masa itu barang kemas seperti gelang, rantai, kalong dan lain-lain memang menjadi piliha untuk perhiasan diri terutama bagi kaum perempuan.
Sedar atau tidak sebenarnya mereka sudah pun buat tabungan emas dengan menukar duit mereka kepada emas. Sebab itu kita boleh lihat emas yang mereka miliki bukan sedikit kadang-kadang sampai 3 kilo gram beratnya.

Masa membeli mereka pun tidak tahu samaada harga emas akan melonjak naik atau tidak.  Mereka beli semata-mata sebagai perhiasan sahaja dan aset/harta kekal yang dapat diberikan kepada anak cucu mereka. Nanti kalau ada anak-anak perempuan yang berkahwin akan berikan hadiah emas untuknya. Satu sebab lain ialah Emas dapat menolong kita di suatu hari nanti kita kita memerlukan.

Zaman telah berubah, wanita muda hari ini lebih suka dengan barang kemas yang kecil2 dan tak suka kepada gelang emas yang tebal. Sebenarnya budaya tabungan emas boleh diteruskan oleh anak muda sekarang dengan menukar kepada Gold Bar atau Dinar emas.

Untuk lebih jelas tonton live video ini jam 2ptg nanti

Jika anda perlukan bimbangan Pelaburan Emas seterusnya boleh hubungi dengan WhasApp saya atau Follow Facebook klik nama saya.  Terima Kasih.

MOHD SULIMAN HAFID – PG 027857
Master Dealer for Singapore
SMS/WhatsApp +65 9224 6333 (Spore) +6 016 6825 003 (M’sia)
Visit site : www.OneGoldDinar.com

Jika anda rasa artikel ini bermanfaat untuk keluarga dan kawan-kawan.  Harap dapat di ‘Share’ kepada mereka.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *